Day: Luty 24, 2020

Jak zdrowo się odżywiać?

Najnowsza piramida żywienia zaleca stosowanie zróżnicowanej diety, której podstawą będą warzywa i owoce. Według ekspertów tylko takie odżywianie połączone z ruchem zapewni nam zdrowie, dobrą kondycję i odporność. Zgodnie z tymi zaleceniami każdy posiłek powinien być zdominowany przez będące skarbnicą witamin i innych składników odżywczych warzywa.

Jakie warzywa warto włączyć na stałe do swojej diety?

Jeśli chcemy dostarczyć organizmowi kompleksu witamin i minerałów najlepiej włączyć do swojego jadłospisu jak największą ilość warzyw, ponieważ każde z nich ma inną wartość odżywczą. Osoby, które nie jedzą mięsa, muszą uzupełniać białko jedząc więcej warzyw strączkowych, które dostępne są przez cały rok. Niezależnie od tego czy jesteśmy wegetarianami, czy nie, warto jeść jak najwięcej warzyw sezonowych, wtedy gdy mają najwięcej witamin. Nowalijki nie zawsze jednak są dobrym wyborem, gdyż zawierają często sporo dodatków chemicznych. Przy wyborze warzyw dobrze jest też kierować się porą roku. Zimą lepiej spożywać więcej kiszonek, marchwi i warzyw strączkowych, a unikać pomidorów, które wychładzają organizm. Latem natomiast pomidory będą wyśmienitym źródłem beta-karotenu. Warto włączyć do swojej diety też warzywa zielone, które są skarbnicą kwasy foliowego i witaminy C. Najważniejsze jednak przy wyborze warzyw jest to, by pochodziły z upraw naturalnych bez pestycydów i innych chemicznych dodatków.

Gdzie kupować warzywa bez chemii?

Największą wartość odżywczą mają oczywiście warzywa pochodzące z naturalnych upraw. Mieszkańcy miast mają często kłopot z kupnem takich produktów, gdyż sklepy oferują głównie warzywa z upraw komercyjnych. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji są zakupy przez internet. Gospodarstwa  i sklepy z naturalną żywnością oferują często ekologiczne warzywa z dostawą do domu. Mimo że cena jest nieco wyższa niż w marketach, mamy pewność, że wydajemy pieniądze na produkty wartościowe, które dobrze wpłyną na nasz organizm. Takie zakupy mają jeszcze jedną zaletę. Nie będziemy musieli dźwigać często ciężkich warzyw do domu, bo dostarczą nam je pod same drzwi. Szybko też docenimy lepsze walory smakowe warzyw uprawianych bez chemii, a przy regularnym spożywaniu także korzystny wpływ na zdrowie.

Zdrowe odżywianie to przede wszystkim dobrze zbilansowana i urozmaicona dieta, która powinna w przeważającej ilości zawierać warzywa dodawane do każdego posiłku. Jednak tylko warzywa ekologiczne, uprawiane bez chemicznych dodatków dostarczą nam wysokiej jakości składników odżywczych. Poniesione na nie wydatki to dobra inwestycja w zdrowie całej rodziny.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com